Våga ha en åsikt!

Okej detta är första inlägget på bloggen! Någon gång är ju alltid den första ellerhur? Och jag lovar att det inte kommer bli det sista, kommer bli många inlägg i framtiden och förhoppningsvis så intresserar ju i alla fall några inlägg dig som läsare. Vem vet, kanske till och med så mycket så att du börjar följa bloggen!

Vad ska då första inlägget handla om kan man ju fråga sig. Själv så tycker jag ju att ett inlägg om yttrandefriheten är passande eller vad tycker ni? Jag menar, dem flesta demokratiska länder har ju yttrandefrihet och tryckfrihet vilket är helt underbart!
Att vi just bor i Sverige gör det ju hela ännu bättre då vi ligger, tillammans med andra nordiska länder, i toppen gällande tryck- och yttrandefrihet. Men ändå så är det många som inte vågar, vill eller kan säga sitt! Så det jag vill säga är helt enkelt att alla borde vi våga uttrycka sin åsikt och vad han/hon tycker och tänker mer. Det behöver inte bara vara klagande utan det är ju kanske ännu viktigare att vi uttrycker oss om det som är positivt ellerhur?

På senaste tiden har det ju också varit mycket snack på stan, i tidningar och i andra medier om att wikileaks har sina servrar i Sverige, just på grund av dessa friheter inklusive pressfriheten.

Angående Wikileaks så tycker jag själv att det är helt rätt det dem gör. Någon måste ha tillräckligt med mod för att stå upp för dem utsatta människor som blivit överkörda av maktgalna stater, högt uppsatta tjänstemän, politiker och militär med mera, med mera. Dem som är ansvariga måste stå till svars och ta ansvar för det dem gjort och med hjälp av wikileaks kan detta bli möjligt.



Tyck till! Det är ju ändå en mänsklig rättighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: