Tomi Ungerer - A True Genius


Mors mors det här är Nusse Mews, helt bara sådär framför tv:n med en kopp kaffe fastnade jag för en dokumentär om illustratören Tomi Ungerer som sändes på 2an. Desto längre in i filmen insåg jag vilket geni han var! I många av sina illustrationer så beskrev han den dubbelmoral och hur Usa på många sätt säger emot sig själv, hur stora utbildningsklyftorna är och vad för slags fördomar okunskap faktiskt skapar. Han visade också i sina teckningar hur stort Usa's behov av att vara "storebror" faktiskt är eftersom dem måste blanda sig i varenda lite konflikt. Är ju faktiskt så att historien upprepar sig hela tiden om och om igen gällande det.

Nusse <3 Tomi = Sant. Min nya idol!

Tänkt be bossen ta upp lite mer om Tomi vid senare tillfälle, får se om han nappar!


Först, lite smakprov


Ja, Usa ville nog att vietnam skulle göra detta innan fred skulle slutas.



Obama - Usa's räddare och frälsare. Jävligt sant enligt mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: