Alliansen, dem Rödgröna eller inget av dem? Vilka ska du rösta på?

Om ungefär en ynka månad är det val och Sveriges framtid dem närsta 4 åren ska bestämmas. Är du osäker på vad du ska välja eller inte riktigt insatt? Kanske vet du inte riktigt vad dem olika partierna står för?

Ja, då kan man göra en av dem mängder med valkompasser som finns överallt på internet. Jag har själv gjort flera av dem vilket har hjälp mig att bli mer insatt och får veta vilka partier som faktiskt tycker som jag och vilka som inte gör det. Som jag sa tidigare så finns de många att välja på men själv tycker jag att SVT hade den bästa av dem.

SVT's valkompass


Men även Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet har liknande valkompasser.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: